👈 Všechny nemoci

Škytavka u psa

Škytavka u psa může být známkou různých zdravotních stavů nebo může být zcela normálním jevem. Je důležité si uvědomit, že rytmické záškuby bránice a uzavření hrtanové příklopky, které jsou doprovázeny charakteristickým zvukem, jsou hlavními příznaky škytavky. Dále může pes trpět horečkou, výtokem z nosu nebo očí, kašlem, potížemi s dýcháním, kulháním a problémy s očima. Pokud má pes dlouhodobě suchý a popraskaný čenich, je vhodné použít balzám nebo mast. Další příznaky onemocnění, jako jsou nechuť k jídlu, únava nebo apatie nebo výtok z nosu, jsou obvykle spolehlivějšími ukazateli zdravotního stavu psa než pouhá škytavka. V případě jakýchkoliv netypických změn nebo pokud pes vykazuje jiné symptomy nemoci, je doporučena návštěva veterináře. Pravidelné sledování zdravotního stavu psa a všímaní si změn v chování či fyzickém stavu je klíčové pro udržení jeho dobrého zdraví.

Symptomy

- Rytmické záškuby bránice- Uzavření hrtanové příklopky s charakteristickým zvukem- Horečka- Výtok z nosu nebo očí- Kašel- Potíže s dýcháním- Kulhání- Problémy s očima

Léčba a doporučení

- Použití balzámu nebo masti při dlouhodobě suchém a popraskaném čenichu- Návštěva veterináře, pokud má pes další příznaky jako nechuť k jídlu, únava, apatie nebo výtok z nosu- Pravidelné sledování zdravotního stavu psa a všímaní si netypických změn v chování nebo fyzickém stavu